Key west :)

Nu har vi alltså lämnat Miami och anlänt till key west, fast vi far lika fort igen, imorgon på morgonen går bilen :) vi hade ju så dåligt internet på förra hotellet så nu kommer en uppdatering med bilder :)

Hotellet :)

En bagel till frukost, känns väldigt amerikanskt:P Vi har också provat pannkakor, våfflor och annat som känns mer som lunch än frukost ;)

På tisdagen tog vi en buss till ett stooort mall, det var verkligen gigantiskt, vi gick omkring hur länge som helst och ändå var vi inte in överallt, de är inte som köpcentren hemma precis så de blev lite shopping;)

Och onsdagen var vi på buss/båtturen i miami och det var riktigt bra faktiskt:) man fick se ganska mycket, bland annat little havanna (lilla kuba) där vi fick titta i en cigarrfabrik som har funnits ganska länge och det är där dom gör alla ciggarrer som är med i filmer osv :) Vi var också i coral gable, en annan stadsdel där endel av dom riktigt gamla husen är byggda av korall. Vi fick också stanna till vid the venetian pool som också är byggd av korall, jättefint var det :) Sen fick vi åka en båttur runt öarna som ligger typ mellan downtown och miami beach, det var riktigt bra tyckte vi. Dom visade vars bland annat julio iglesias och p.diddy har hus och så så de var kul! De var många fina hus ;) Enda nackdelen med runturen var att de var inte så lätt att se allt,vi satt som på fel sida av bussen och de var inte så lätt att ta kort från insidan :P men vi fick se mycket ändå :)

Ägaren av cigarrfabriken, han bara satt utanför och rökte cigarr, rörde aldrig en min ;)

The venetian pool :)

Coral gable high school där dom spelade in Grease!! :)

Downtown

Torsdagen blev en stranddag igen, vi gick omkring endel i southbeach också och bara kollade på alla hus och tog kort och så :) Vi tog också också till holocaust memorial på kvällen, det var verkligen värt ett besök, otroligt fint.

Holocaust memorial

Jättehäftigt diner som vi åt middag på, kändes som man var i en film;P

Idag checkade vi ut från hotellet och åkte till flygplatsen för att hämta upp våran hyrbil, allt gick väldigt smidigt och vi fick oss en fin bil :) Vi  köpte en gps tidigare i veckan, och de var verkligen nödvändigt utan den hade de nog inte gått så bra men det är verkligen perfekt, de är ju bara att lyssna på den så går de bra :)
Så  vi styrde kosan mot key west, verkligen värt resan kom vi fram till. Jättefin väg att köra och när vi kom fram åkte vi med motellets gratisbuss in till centrum och där var de massa små turistaffärer och resturanger. Sen lite senare gick vi till torget och där var det folk som uppträdde med olika saker, bland annat en 65-årig man som jonglerade och gick på lina samtidigt, helt sjukt! Och en 54-åring som gjorde volter och hoppade genom en ring i luften med huvvet före och den var inte stor. Sen tittade vi på solnedgången med typ 100 till personer, typ den vackraste solnedgången jag sett. Nu ska vi ta och sova för de blir en tidig morgon imorgon, vi ska försöka fara härifrån vid halv åtta och då ska vi först fara till everglades och kolla på krokodilerna och sen åker vi till orlando:)

Vi hörs i Orlando, hoppas ni mår bra! kramar