Miami!!

Igår kom vi alltså fram till miami, weeho! :) Resan gick bara bra, det var inte lika läskigt att lyfta från tegucigalpa som de var att landa som tur var ;) det tog bara två timmar och tjugo min så det gick snabbt och smidigt:)
Vi åkte taxi från flygplatsen till hotellet som ligger i south beach så det ligger riktigt bra till, tar 3 min att gå till stranden ungefär :) Igårkväll när vi hade lämnat väskorna gick vi och åt middag på lincoln road som är en lång gata med massa massa restauranger och affärer (mycket turistskräp och många av dom har samma grejer) och det är såå mycket folk på den här gatan, turister överallt ;) men det är en härlig atmosfär:)

Idag (måndag) har vi spenderat dagen på stranden, det är lite mindre varmt än i honduras men fortfarande varmt så de räcker:) vi gick även en sväng på ocean drive som är gatan som ligger närmast stranden och där finns det också massa restauranger och det är även där som det många av dom färgglada husen ligger, art deco-distriktet :)  tyvärr, så var vi så smarta att vi glömde ta med kameran idag :S inte smart, men vi stannar ju här till på fredag så vi får ta igen det sen ;) nu ikväll har vi mest bara gått omkring och spanat på allt, tittat i lite affärer och så:) 

Imorgon ska vi åka buss till ett stort mall som ligger en bit bort, så då blir det väl lite shopping kanske ;) på onsdag har vi bokat in oss på en buss och båttur genom staden, man far 10 på morgonen och kommer hem vid halv fyra så det blir som en hel dag:) det kostade 50 dollar per person men förhoppningsvis är det värt det, och ska man fara runt till alla dom där ställena man får se själv kostar det nog endel det med plus att det är inte det lättaste att hitta till allt:P   

Förresten, vi har ju sett en kändis!! Vi såg Mark Walhberg åka förbi i en bil, Adam sa de att han i den där bilen han ser ut som han i den där filmen shooter och jag tittade på han och kände igen han direkt men kunde inte riktigt placera men sen så kom jag på namnet och vi hade sån tur att bilen stod just i ett rödljus så vi hann kolla ordentligt ;) fast vi kände oss ändå inte riktigt säkra eftersom han satt i en bil men då kollade vi på internet nu när vi kom till hotellet om det stod nått om att han har varit i miami idag och då hitta vi bilder från igår eller idag på han!! Det kändes lite coolt faktiskt, inte ofta man ser en så stor kändis:P 

nu är det sängdags, godnatt! :)

Kommentarer
Postat av: lena carlsson

Härligt att få va i Miami:)Vilken resa ni är ute på, utflykten verkar intressant,ska bli kul att läsa om den. Kramizar från katterna o mig!

2012-03-27 @ 09:49:47
Postat av: sandris

åh:) så underbart ..så sjukt mysigt ni har det!!! Sen blir jag alldeles tilll mig att ni sett Mark!!!! starstruck som jag är;) Pusspussssspussss ps. ta mycket bilder!!! :))

2012-03-27 @ 11:19:04
Postat av: Jäääsper

Alltså så roligt !!!!! Vill också steka på i Miami !!! Linn det börjar bli dags att utföra ett uppdrag snart känner jag;)

2012-03-28 @ 12:39:28
Postat av: Linn

Jaa jag ska försöka skriva ett inlägg senare ikväll, internet på det här hotellet är inte det bästa! riktigt ostabilt :S

jaa vi har de jättemysigt:D haha jaa du vi blev också alldeles till oss, vi kunde inte släppa de riktigt haha ;)

haha jadu jesper, jag ska försöka men faktiskt så har din teori redan visat sig vara ganska sann utan att jag har gjort nått :P för de första när vi var på hotellet i houston så hälsade folk på oss, alltså andra som bodde på hotellet, bara sådär liksom:P plus att när vi flög till tegucigalpa så satt vi bredvid en amerikansk tjej och hon började prata med oss om ditt och datt, jättetrevlig ;) men vi får se om det händer nått mer som bevisar teorin;)

2012-03-28 @ 23:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0